Poniżej opisy zwierząt oraz informacje o tym, za co zdobywamy punkty szczęścia. Warto wiedzieć, że każdy typ akcji względem zwierzęcia przynosi punkty tylko raz dziennie i są one naliczane następnego dnia rano (zatem umycie konia 3 razy da punkty raz). Bicie zwierząt kosą/siekierą odejmuje punkty natychmiastowo.
Pies
Psa dostajemy gratis z farmą. Do jesieni jest szczeniakiem, potem podrasta. Pies przydaje się, gdy wyprowadzasz zwierzęta na dwór, przegania wilki. W drugim roku istnieje możliwość "spłodzenia" młodych Hannie (suka z rancza Barleya).
Pies ma 10 punktów szczęścia na początku gry.
Akcja | Punkty szczęścia |
---|---|
Podnieś/upuść | +2 |
Gwizdanie na które odszczeka | +2 |
Ignorowanie go cały dzień | -1 |
Zostawienie go na zewnątrz w deszczu/śniegu/śnieżycy/wichurze na noc | -5 |
Zaatakowanie narzędziem | -10 |
- Psa nie trzeba karmić.
- Potrzeba minimum 60 dni aby wejść na 10 poziom szczęścia (10 serc).
- Potrzeba minimum 85 dni aby wyszkolić maksimum inteligencji.
Koń
Dostajemy go od Barleya, gdzy odwiedzimy go drugiego (lub późniejszego) dnia gry. Po roku, jeśli ma 8 serc - powinien urosnąć (jeśli nie, Barley go odbierze, ale da się go odzyskać - sprawdź dział "Porady"). Koń ma na początek 10 punktów szczęścia.
Akcja | Punkty szczęścia |
---|---|
Gwizdanie (gdy parsknie) | +2 |
Szczotkowanie | +2 |
Nie umycie, jeżdzenie bądź gwizdanie danego dnia | -1 |
Zaatakowanie go dwa razy | -1 |
Każdy kolejny atak | -1 |
Wilk naszczeka na niego dwa razy | -1 |
Późniejsze szczeknięcia wilka | -1 |
Pozostawienie go na dworze w deszczu/śniegu/śnieżycy/wichurze na noc | -5 |
- Rozmawianie z koniem nie dodaje punktów szczęścia.
- Koń posiada też ukryte statystyki wytrzymałości. Na początku wynoszą 0 i nigdy nie maleją. Gdy koń dorośnie można na nim jeździć. Za każdym razem gdy go dosiadasz wytrzymałość rośnie o 3 punkty (max 3 dziennie). Wyższa wytrzymałość oznacza większe szanse na wygraną w Wyścigu koni.
- Konia nie trzeba karmić.
- Konia można użyć jako pojemnika na odbiór warzyw, wrzucając je do jego sakwi.
- Potrzeba minimum 60 dni aby wejść na 10 poziom szczęścia (10 serc).
- Potrzeba minimum 85 dni aby wyszkolić maksimum inteligencji.
Kury
Kurczak kosztuje 1500gKurę możesz kupić na Poultry Farm. Kura ma na początku 10 punktów szczęścia.
Akcja | Punkty szczęścia |
---|---|
Nakarmienie | +10 |
Atakowanie narzędziem | -10 |
Szczeknięcie wilka | -10 |
Nie nakarmienie | -20 |
Pozostawienie go na dworze w deszczu/śniegu/śnieżycy/wichurze na noc | -120 |
- Potrzeba minimum 24 dni aby wejść na 10 poziom szczęścia (10 serc).
- Karmę można kupić na Poultry Farm. Jedna sztuka kosztuje 10g. Można także przerabiać w młynie na farmie kukurydzę. Gdy zostawisz kurę na dworze nie musisz jej karmić. Liczba karm w kurniku musi się zgadzać z liczbą kur, miejsca nie mają znaczenia.
- Trzeba mieć jedno serce/25 punktów szczęścia aby kura zniosła jajko. Jeśli kura nie była nakarmiona, nie znosi jajek dwa dni.
- Wystarczy kupić jednego kurczaka. Gdy zniesie jajko, wstaw je do inkubatora w kurniku i po 3 dniach wykluje się kurczaczek, który po 9 dniach zostanie kurą.
- Jeśli wygrasz festiwal kur, kura będzie znosić złote jajka.
- Można zbudować maszynę do majonezu (zobacz Narzędzia) u Saibary, aby zarobić więcej na jajkach. Majonez będzie miał rozmiar zależny od ilości serc. Złote jajka dają złoty majonez.
Produkt | Zysk |
---|---|
Egg | 50g |
Golden Egg | 150g |
Small Mayonaise | 100g |
Medium Mayonnaise | 150g |
Large Mayonnaise | 200g |
Gold Mayonnaise | 300g |
Krowy i Owce
Krowa kosztuje 6000g, Owca kosztuje 4000gKrowy i owce po zakupie posiadają 10 punktów szczęścia.
Akcja | Krowy | Owce |
---|---|---|
Rozmawianie (przycisk X) | +3 | |
Wypuszczenie zwierzęcia na pole (musi rosnąć dojrzała trawa) | +2 | |
Nakarmienie zwierzęcia w stodole | +1 | |
Wypuszczenie zwierzęcia gdy nie ma dojrzałej trawy do jedzenia | -9 | |
Nie nakarmienie zwierzęcia w stodole | -10 | |
Zaatakowanie zwierzęcia narzędziem | -10 | -1 |
Wilk naszczekał na zwierzę | -10 | -1 |
Pozostawienie go na dworze w deszczu/śniegu/śnieżycy/wichurze na noc | -120 |
- Mycie i dojenie nie ma wpływu na ilość serc.
- Krowa w ciąży potrzebuje 21 dni aby urodzić. Cielak rośnie 15 dni, młodociana krowa rośnie 14 dni - dopiero wtedy daje ona mleko. Nie opłaca się płodzić krów, lepiej je kupić.
- Owca w ciąży potrzebuje 21 dni aby urodzić. Jagnię potrzebuje 15 dni zanim będzie mogło oddać wełnę.
- Wełna odrasta 7 dni. Nie nakarmienie owcy przedłuża ten czas o 1 dzień.
- Można wsadzać karmę do dowolnej przegródki, byle ilość zgadzała się z krowami i owcami w stodole.
- Krowa która wygra festiwal daje złote mleko. Możesz też kupić u Saibary maszynę do sera i robić Ser lub Złoty Ser który wart 600g.
- Owca która wygra festiwal daje złotą wełnę. Możesz też kupić u Saibary maszynę do wełny i robić Przędzę lub Złotą Przędzę która jest warta 1000g.
Produkt | Zysk |
---|---|
Mleko | |
Small Milk | 100g |
Medium Milk | 150g |
Large Milk | 200g |
Gold Milk | 300g |
Sery | |
Small Cheese | 300g |
Medium Cheese | 400g |
Large Cheese | 500g |
Gold Cheese | 600g |
Wełny | |
Small Wool | 100g |
Medium Wool | 400g |
Large Wool | 500g |
Gold Wool | 600g |
Przędze | |
Small Yarn | 300g |
Medium Yarn | 700g |
Large Yarn | 800g |
Gold Yarn | 1000g |
Ryby
Ryby łowimy wędką od Grega (Porady). Możemy wrzucić je do stawu na farmie (wyjmujemy je stojąc przy karmniku :). Można je też chować do lodówki. Można mieć tylko 99 ryb.
Inne zwierzęta
W lesie możesz spotkać: Króliki, biedronki, cykady, węże, pszczoły, małpkę, wiewiórki, lisy, świerszcze. W karczmie o Douga jest kot.