Nawet fajnie wygląda, ale ma trochę wad które mógłbyś zmienic, jeśli to możliwe... no to tak:
1. Widok w nocy jest nieciekawy, ponieważ mało co widac, przydałyby się jakieś lampy, bądź inne oświetlenie, przyznaję, że ta ciemnośc wygląda bardzo naturalnie jak na wieś, ale może to trochę odciągac gracza od gry, ale możesz też zrobic trochę mniej ciemną atmosferę.
2. Nie wiem czy da się to zrobic, ale krzewy wyglądają bardzo nienaturalnie, są wszystkie takie same, a kstałtem przypominją, jakby były z papieru coś takiego można również zaobserwowac w GTA VC, nie wiem czy da się tak zrobic, aby się mniej w oczy to rzucało...
3. Pomieszczenia wyglądają poprawnie widac w nich najważnieszje kształty, ale odbiegają nieco od rzeczywistości, bo nie ma w nich bardziej równych zaokrągleń...
4. Gra ogolnie jest nawet niezła, ale za zwyczaj dekorację gry określa menu, w tym przypadku jest ono strasznie ubogie i mało wystrojone.
5. Najbardziej z tego wszystkiego nie podoba mi się podłoże gry czyli trawa, droga i woda ponieważ składają się one z identycznych "kafelków"
Te wady nie napisałem, aby skrytykowac twoja grę, bo nawet jest fajna, ale abyś ją nieco dopracował, bo to chyba jest ważniejsze od zbędnych pochwał, przez które nic nie zyskasz, ale jeśli to jest początek twojej pracy to naprawdę podziwiam
P.S. aha jeszcze podziwiam to, że ta ga jest tworzona na Game Makerze, ja tym programie chyba nigdy bym nie stworzył czegoś takiego...(próbowałem, ale na próżno, trzeba znac kodowanie)
Problem w tym, że jest limit 1024 polygonów (trójkątów) na planaszę (płaski prostokąt składa się z dwóch) inaczej zaczyna zwalniać, dlatego tak to wyglada. A noc jest ciemna jak na 24 w nocy przystało. Trzeba iść spać w końcu no nie ?? Pozatym to jest screen JPG i rozmazało trochę.
Robie je tak jak każdy inny - programuję
Zaraz ktoś powie, że to trudne. Szczerze mówiąc strona HMT ma duzo wiecej linijek kodu od Farmera Frana - więc FF żadnym wyzwaniem programistycznym nie jest
To ja z kolei mam dwa pytanka:
1.) Ile wersja finalowa bedzie mniej wiecej wazyc? (no i moze finalowe wymagania sprzetowe? =])
2.) Pamietam ze Farmer Fran 2D mial byc darmowy, a FF 3D mial byc platny...czy ten FF bedzie darmowy?
1) Zależy jaka muzyka się znajdzie, ale 10-20 Mb.
2) Ten będzie darowy. A drugą część (za rok może dwa...) chciałbym sprzedać za grosze jakiejś gazecie, aby ją dorzucili do swojego pisma. O ile wyjdzie mi tak jak do tej pory ją wymysliłem - poziom grafiki jak w STH.
W niczym nie robię obiektów 3-d. W czystym kodzie. POzatym jak progam ma limit 1024 to jakbym dał na planszy dwie postacie to by był koniec .
Przy okazji powiem też, że np. silnik Irrlicht dla C++ może wyświetlić kilkanaście tysięcy naraz przy 150 klatkach na sekundę (Game maker ma 1024 przy 30).
W niczym nie robię obiektów 3-d. W czystym kodzie. POzatym jak progam ma limit 1024 to jakbym dał na planszy dwie postacie to by był koniec .
Przy okazji powiem też, że np. silnik Irrlicht dla C++ może wyświetlić kilkanaście tysięcy naraz przy 150 klatkach na sekundę (Game maker ma 1024 przy 30).
Strona FF nie działa, bo jest remont serwera .
Edytowany przez: gnysek 2005-08-08 09:10:34
To dlaczego nie robisz w C++, tylko w Gamemakerze ?