--- (nie)Krótki wstęp ---
Wiosna, Dzień 1 (niedziela), Kingdom of Norad Far East Region, near town of Kardia...
Grę zaczynamy jako młody chłopak cierpiący na amnezje, który błąka się od kilku dni bez pożywienia i wody, będąc na skraju wyczerpania. Ratunku udziela dziewczyna imieniem Mist przed której to domkiem bohater zdecydował się upaść.
![[obrazek]](https://hmt.pl/system/customowearty/70979e8bbe203d656475b62595bf1be1.jpg)
--- Pojęcia HP i RP ---
HP - klasycznie oznacza nasz stan zdrowia. Jeśli spadnie do 0 mogą stać się dwie z możliwych opcji, trafiamy do miejscowej kliniki lub jeśli ma to miejsce w jaskini, giniemy na miejscu i widzimy ukochane przez wszystkich GAME OVER.
RP - Rune points jest zużywane w pierwszej kolejności przy wykonywaniu akcji jak kopanie, podlewanie czy walka. Jeśli nam się skończy, pobierane jest życie za czynności które wykonujemy. RP odnawia się w czasie snu, po kąpieli w gorącym źródle lub odzyskać część po wyhodowaniu pola 3x3 (9 roślin, na jednej z nich pojawi się biało-szara kulka zawierająca RP). W grze istnieje magia której używać można tylko kosztem RP! Brak RP oznacza brak magii.
--- Interfejs ---
Po wduszeniu przycisku START ukaże nam się oto takie okno
![[obrazek]](https://hmt.pl/system/customowearty/0709b9d2568fe24a387cbdd2f40cf22a.jpg)
Każda zakładka ma swoje podkategorie jeszcze których nie ma sensu wymieniać i wygląda to dość intuicyjnie. Nieopisane znaki to żywioły występujące w grze. Ostatnią zakładkę ciężko jakoś szczególnie nazwać (PLOT ITEMS), jako że znajdują się tam różne dokumenty, np. uprawnienie zezwalające na wejście do jaskini.
--- Początek gry ---
Jeśli stwierdzimy że wiemy już wszystko co chcemy, Mist wręczy nam nasiona RADISH SEEDS (ukochana przez wszystkich rzepa) oraz da nam możliwość nazwania farmy.
![[obrazek]](https://hmt.pl/system/customowearty/d1fb291080e81fb9df18fa616cc155f7.jpg)
![[obrazek]](https://hmt.pl/system/customowearty/abf8ba785348f4c0196a24bbb3af0862.jpg)
--- Narzędzia ---
Konewka - dostajemy od Mist na samym początku
Motyka - j/w
Kosa - Rossetta wręczy nam kose jeśli nasze pole będzie miało przekopane 50 kratek (nie muszę być zasiane)
Siekiera - dostajemy od Bianki (rezydencja po prawej na końcu miasta)
Młotek - Leo Kowal wręczy nam młotek jeśli przekopiemy 50 kratek pól uprawnych w Carmite Cave (pierwsza jaskinia)
Wędka - Jakiegokolwiek dnia pójdziemy na most, Sabrina po krótkim dialogu wręczy nam wędkę
Narzędzia związane z oswajaniem, dojeniem, czesaniem itd. stworów (zwierzęta normalne nie występują w tej grze), otrzymamy od Neumana i Camusa.
--- Krótko o Carmite Cave ---
Odnośnie jaskiń będzie osobny artykuł jako że to dość rozległe zagadnienie. Przy pokonaniu każdego stwora zyskujemy doświadczenie. Przy poziomie 10-15 możemy spokojnie z zapasem roślin (jeśli znajdziesz butelki[jedna jest w domu Mist] to i mikstur) i lepszą bronią, powinieneś/aś pokonać wszystkie stwory w jaskini, ponieważ żeby walczyć z bossem trzeba wcześniej zniszczyć wszystkie maszyny i stwory znajdujące się w jaskini (po wyjściu z niej, wszystko się odnawia, poza bossem jeśli jest już pokonany). Jeśli masz młotek to znajdziesz tutaj także surowce w postaci kamienia lub klejnoty i pola uprawne rozsiane po całej jaskini.