Wysłany: 09 Lut 16 18:34 • Temat postu: Właściwy ROM
Z kuzynem ostatnio graliśmy w BTN i okazuje się, że maksymalnie da się zdobyć 88 % ukończenia gry.
Czytając Internet dowiedziałem się, że istnieją wersje gry gdzie da się mieć max. 88 % właśnie i wtedy nie dostaje się procentów za jagody mocy. Ponoć jest też wersja gry, gdzie można zdobyć 98 % z uwagi na to, że za jagody dostajemy 10 %. Czy ktoś z Was ma może taką wersję gry? Przeszukałem całą sieć, sprawdzałem na emulatorze każdą możliwą wersję, czy to NTSC (U) czy PAL (E). W żadnej z nich owoce mocy nie dawały procentów.
Ta którą ja mam w domu dawała 98% z tego co pamiętam. I chyba była dostępna u nas na stronie, ale już nie jest (przepisy prawa). Aczkolwiek ta z EMU Paradise to chyba ta sama?
Pierwsza wydanie europejskie BTN'a było strasznie zabugowane - oprócz tego motywu z procentami [serio można było tylko 88% zdobyć], gra posiadała coś o wiele gorszego - po ożenieniu się gra zawsze się twardo freeze'owała, i to po zapisaniu stanu gry - zatem nie było mowy o kontynuacji gry po ślubie, gdyż cały czas wczytywałby tylko czarny ekran. Drugie wydanie PAL wszystkie te błędy ma poprawione tak btw.
Jak koniecznie chcesz grać w wersję europejską, to sprawdź kod gry (obrazu), który ściągniesz. Poluj na drugie wydanie:
SLES-02781 - bugfest
SLES-02781X - (X to dodatkowa cyfra) wydanie drugie, poprawione.
Maj bad, faktycznie ma hasha, myślałem, że to oznaka cyferki rewizji, jak na innych konsolach.
A wracając do samego posta początkowego - rzucać linkami nie będę, bo wpadnie Pan Duda i się skończy śmieszkowanie, ale mały hint - szukaj po słowach kluczowych "europe" i "v1.1", jak koniecznie chcesz tą poprawioną europejską wersję.
Dzięki za odpowiedź. Znalazłem wersję v1.1. Tylko pojawia się pytanie, czy aby na pewno można w niej zdobyć 98 %?, bo przetestowałem ją na emulatorze i wynika, że nie można. Czy tylko ta poprawka dotyczy nie występowania błędu po ślubie?
Odkopię temat. Przekopałem ostatnio cały internet, i faktycznie żadna z ISO nie daje % za jagody mocy, wersja 1.1 PAL również. Wnioskuję że wersja 1.1 to ta z SLES-02781#. Wychodzi więc na to że nie istnieje wersja gry, która dodawałaby % za jagody mocy, tym samym można zdobyć max 88%.
You get 1% for each Power Berry (10% total)
1% for each heart your dog has (10% total)
1% for each heart your horse has (10% total)
2% for each building upgrade you have (10% total)
1% for each chicken you own (10% total)
1% for each cow and/or sheep you own (20% total)
1% for each heart your wife has (10% total)
1% for each heart your child has (10% total)
1% for every 8 recipes you cook (8% total)
Problem polega na tym, że prawdopodobnie złowione ryby miały dawać te pozostałe 2%, ale po prostu tego nie zaimplementowano.
Natomiast pierwsza europejska wersja gry wieszała się po ślubie z tego co kojarzę.
Jagody mocy nie dają %, nawet w wersji PAL z # i NTSC. Jak ktoś nie wierzy to może sobie to na szybko sprawdzić, zaczynając nową grę i pierwszego dnia uderzając drzewo na Mother Hills. Po dostaniu od niego jagody mocy, dalej mamy 0% w statystykach.
Co do wieszania się po ślubie to fakt, jest wersja 1.0 i 1.1 i różnią się tylko tym, a nie naliczaniem procentów. 88% to jest absolutne maximum jakie można mieć. Dopóki nie zobaczę screena/filmu z 89%+ (a skoro niektórzy rozsiewają ten mit, to chyba gdzieś powinien w Internecie być jakiś dowód, nie?) to nie uwierzę w inną wersję.
Co do BTN to faktycznie chyba nie ma takiej wersji. Jedynie ta japońska wersja gdzie sterujesz dziewczyną prawdopodobnie zliczała procenty ponad 88%. Były jeszcze te wersje w Playstation Store amerykańskim ale nie sprawdzałem ich, bo nie mam jak. Taka nierozwiązana zagadka
O, widzę że ominęła mnie dyskusja na temat tych legendarnych 10% w BTNie. Jako że od czasu mojego oryginalnego posta sporo wody w Wiśle upłynęło, a prywatna biblioteka gier się nieco zmieniła...
...też mogę potwierdzić, że v1.1 europejska faktycznie nie nalicza procentów za jagody. Nie wiem skąd się wzięło to przekonanie o 98%. Może wydanie na PSP poprawiło te zliczanie i teraz ludzie źle to pamiętają?
Btw, jeżeli nie graliście w wersję Euro na prawdziwym sprzęcie, to zdecydowanie polecam - jest to typowy szybki i niedostosowany port na 50Hz (łącznie ze spowolnioną muzyką), w którym próbowali ukryć wolniejsze działanie gry przez podbicie szybkości poruszania się głównej postaci... wraz z przyspieszeniem jej animacji. Wygląda to przekomicznie, zwłaszcza jak dobrze zna się 60-hercowy oryginał.