A ja powiem, że mi się spodobała!
Taka miła odskocznia od tych supahextrauberultra nowoczesnych gier, ze świetną grafiką i skomplikowaną fabułą. Te "pixelowe" ludki tak miło pieszczą moje oczy
Tylko no, wywala przy tym assasinie i nie wiem co zrobić żeby grać dalej... Mógłbyś to jakoś "naprawić"?
Fajnie, że gra jest po angielsku - wolę tak sobie dziubać z angielskim niż grać po polsku. To chyba z przyzwyczajenia ^^
____________________
Ore wa jikogu terorisuto
Kinou kaasan okashitaze
Asu wa tousan hotteyare
Specjalnie tak zrobilem. Skoro nie potrafisz sie domyslic ze trza zagadac do JEDYNEGO npc stojacego na mapie to ja juz nie wiem
Przecież to jest bez sensu całkowicie. Jest to pozbawione logiki. Poza tym przed wejściem na plaże jest znak. Moge iść na plażę na zachód lub na południe gdzieśtam. Polazłem na zachód, okazało sie że facet mnie chce gdzieś wywieźć. To ja nie chce, bo chciałem zwiedzić jeszcze tereny na południu. I co? I gówno. Nie moge sie wrócić bo inteligentny autor stwierdził "po co sie wracać!" xd W żadnej grze nie widziałem, żebym mógł wejść a potem nie mógł wyjść. Nie ma tam żadnej ściany, bramy, krat. NIC. A mimo to nie da sie wrócić. -_-
No i co z tymi poprawkami? Akurat mi się nudzi to bym mógł przetestować trochę. A widocznie Tobie się nawet nie spieszy, żeby jakieś durne poprawki wprowadzić ;d
Sorry was wszystkich. Projekt padł, lecz tym razem nie z mojej winy. Jakieś plugastwo wkradło mi się do kompa i tak mi go schrzaniło, że nie mogłem zrobić nic prócz ruszania myszką. Musiałem zrobić formata dysku C, a że gry z rmxp zapisują sie w Moje Dokumenty, to miesiące mojej ciężkiej pracy zniknęły w kilka sekund. Tak więc Eternal Fate nie wyjdzie nigdy .
Skoro to był taki ważny dla ciebie projekt i robiłeś to miesiącami (które teraz zresztą straciłeś), to wytłumacz mi jedno - czemu nie zrobiłeś ŻADNEGO backup'a na jakiejkolwiek pamięci przenośnej (dysk zewnętrzny, pendrive, nawet jakiś e-dysk), skoro robiłeś ten projekt TAK długo i widać że na nim ci zależało?
Crash, znasz dobrze odpowiedź. Projekt był spontanicznym pomysłem napalonego chłopczyka, który zagrał pewnie w inną grę na RMXP i zamarzyła mu się światowa kariera. Bez obrazy, ale swego czasu sam kombinowałem z rpg makerem (nawet w ruby coś próbowałem) i siedziałem na kilku forach poświęconych temu programowi. Takich ludzi jak Ty (ninja666) było tam od ciula i jeszcze trochę. Projekty zawsze po jakimś czasie upadały, a twórcy wymyślali jakieś idiotyczne wytłumaczenia.
Dobra... spokojnie...
Teraz bardziej optymistycznie. Próbuj dalej!..., ale nie musisz chwalić się każdym projektem na forum, wszyscy zaczynali tak jak Ty. Poczytaj tutoriale, porozmawiaj z ludźmi znającymi się na rzeczy i najpierw spytaj o opinie kumpli (jeśli ich masz ). Kiedy stworzysz już coś sensownego wtedy się nam pochwal.
PS I postaraj się nie nadużywać podstawowych grafik i muzyki, coś oryginalnego zawsze bardziej przyciąga potencjalnego gracza.
Ostatnio edytowany Wtorek, 01 Grudnia 2009, w całości zmieniany 1 raz(y).
@Rail
Nieprawda, nieprawda i jeszcze raz nieprawda. Tą grę robiłem tylko po to by zrobić coś od siebie i zobaczyć jak to jest robić własną grę. Wcale nie marzyła mi się "światowa kariera", a poza tym projekt wciąż był kontynuowany. Po prostu kto się spodziewa, że nagle mu jakiś shit wlezie do kompa i mu go spieprzy?? Skasowało się razem z windowsem, a co do wypowiedzi crasha:
"Crash" napisał(a):
Skoro to był taki ważny dla ciebie projekt i robiłeś to miesiącami (które teraz zresztą straciłeś), to wytłumacz mi jedno - czemu nie zrobiłeś ŻADNEGO backup'a na jakiejkolwiek pamięci przenośnej (dysk zewnętrzny, pendrive, nawet jakiś e-dysk), skoro robiłeś ten projekt TAK długo i widać że na nim ci zależało?
To co ja miałem wciąż robić kopię zapasową gry gdy wprowadzałem jakiekolwiek zmiany?? Mówmy o rzeczach realnych
EDIT: BTW napiszcie czy chcecie abym zrobił nową grę czy nie. Ja bardzo lubie robić gry i EF na pewno doszłoby do skutku gdyby nie konieczność formatowania. Mam dużo pomysłów na gry, więc piszcie czy chcecie coś nowego czy nie
Edit 2: A może chcecie bym zrobił EF od nowa. Wciąż mam większość zasobów od tej gry, więc większych problemów nie powinno być
Ostatnio edytowany Poniedziałek, 07 Grudnia 2009, w całości zmieniany 2 raz(y).
W wielu miejscach spotkałem się z odrzuceniem moich gier i to niezbyt łagodnym np
Cytat:
Kompletny brak jakiejkolwiek fabuły, mapping poniżej krytyki
dlatego pytam się, gdyż nie wiem czy w ogóle się komukolwiek moje gry podobają, a tych gier nie robie dla siebie tylko dla innych m.in. dla was, więc proszę o szczere (lecz bez przesady ofkoz ) wypowiedzi czy chcielibyście jeszcze moje gry ogladać i w nie grać. Muszę powiedzieć przy okazji, że zaczerpnąłem nieco nauk u różnych ludzi bardziej obeznanych w rmxp ode mnie, więc w kolejnych projektach postaram się poprawić błedy, ktore występowały wcześniej.
@Buli
Ta, dzięki za szczerą krytykę :/ BTW skoro nic ci się w moich grach nie podobało, to po co chcesz w nie grać. Jeśli tylko po to by pisac tu jaki to beznadziejny jestem w robieniu gier to odpuść sobie. Nikogo nie zmuszam pod groźbą użycia siły do grania w moje gry. Nie chcecie - nie będę robił i tyle
To, że po długim czasie robienia gier czegoś się nauczysz. Dlatego być może będzie warto zagrać. To źle, że Cie jeszcze nie skreśliłem? Z resztą Twoja wola. Nie zrobisz to nie zagram oO
Po dłuższym namyśle postanowiłem jednak zrobić EF od nowa. Na pewno bedzie nieco zmian (glownie kosmetycznych). Jak zrobie coś konkretniejszego to napisze tutaj o tym.
A tak na serio: mnie samemu już się znudziło robienie fpsów bez polotu i postanowiłem wrócić do RPG Makera. Od jutra zaczynam robić od nowa Eternal Fate. Jak będę miał coś konkretnego zrobione to dam znać. Tym razem jednak zapewniam - pohamuję się z obelgami, będę tolerancyjny i nie będę się o nic wykłócał. To jak będzie? Wybaczycie mi?
RPG Maker? Jakoś mało ambitne, powiem ci szczerze, w tym programiku nie napiszesz absolutnie nic, w co chciałby zagrać ktokolwiek inny. Heh, czy wspomniałem "napiszesz"? Wybacz, chciałem powiedzieć "wyklikasz", ponieważ RPG Maker to w 99% klikanie myszką, takie układanie klocków lego, fajna zabawa dla małych dzieci. Jeżeli chcesz pisać (pisać- nie układać śmieszne klocki) gierki, to masz kilka innych alternatyw, możesz nauczyć się C++, choć bardzo przyszłościowe są języki "internetowe", że tak pozwolę sobie to ująć. Najpopularniejszy (gdyż najwięcej osób ma playera do niego) jest Flash, ma on tę przewagę, że jest do niego wiele książek, niestety prawie wyłącznie po angielsku, ale jak nie znasz angielskiego, to w gamedev [robieniu gier] jesteś skończony na starcie. W każdym razie Flash ze swoim obiektowym ActionScript3 pozwala na bardzo wiele, możesz tworzyć nawet gry 3D przy użyciu takich bibliotek jak między innymi Papervision3D czy Away3D (polecam Away3D na początek).
Jest jednak pewien minus, bowiem wydajność flashowych aplikacji 3D pozostawia wiele do życzenia, no chyba że mocno ograniczysz tri, ale muszę przyznać, że na ludziach nawet średnia grafika 3D w FireFoxie, Operze czy nawet IE robi ogromne wrażenie. Jeżeli chciałbyś robić bardziej zaawansowane gry (w sensie grafiki) via browser, to polecam Unity3D, generuje grafikę z efektami porównywalnymi z DX8 i przy sensownej rozdziałce, oparta na OpenGL'u. Choć do Unity3D polecam zaprzęgnąć osobne środowisko do generowania obiektów trójwymiarowych, wszystko ładnie i pięknie, ale tu minusem jest konieczność instalowania mało popularnej jeszcze wtyczki. Dość ciekawe jest WebGL (obsługa w FF, Opera, Safari), również oparte na OpenGL.
Jeżeli chcesz się zabrać za typowe gry na PC, to możesz korzystać z DirectX, OpenGL, SDL, Allegro, SDL chyba ma najprostrze API dla początkujących, ale w C++ nie siedzę, w każdym razie polecam ten język, gdyż jest najpopularniejszy, a to == najwięcej książek i tutków- angielski znów obowiązkowy, podobnie jak przy Flash, Unity3D i WebGL.
Jeżeli dalej chcesz siedzieć w RPG Lego Mejkerach, to daruj sobie, gdyż marnujesz swój czas, który mógłbyś poświęcić na naukę sensownych technologii.
Akurat RPG Maker ma bardzo zaawansowany edytor skryptów w języku RUBY, który zaawansowanemu użytkownikowi pozwoli na zrobienie z grą niemal wszystkiego (od zrobienia nowego systemu walki do robienia gier w 3D). Nie wierzycie że w RMXP można robić gry w 3D? Oto dowody:
Nawet gdyby Gejm Mejker udostępniał wszystkie składnie razem wzięte, to i tak jedno się nie zmieni, nie napiszesz w nim nic, czego nie przewidział autor, możesz bawić się językami skryptowymi, ale i tak będzie to mocno ograniczone. Poza tym to jest dla ciebie 3D? Takie coś było fajne 20 lat temu, już FPS Maker daje lepsze efekty shaderów i reszty (obsługiwane przez nowe katy), choć nadal na jego użytkowników mówi się "klikacze", gdyż jest to prawie wyłącznie klikanie. Powiedzmy, że potrzebujesz dobrej fizyki do jakiś efektów eksplozji albo bardziej zaawansowanego AI i co, napiszesz to sam w Ruby? Powodzenia. Pisząc grę w takim powiedzmy ActionScript3 czy C++ korzystasz z gotowych bibliotek do fizyki (Box2D- AS3 <=> C++), które tylko implementujesz do swojego kodu, ba! Masz nawet gotowe silniki Esenthel Engine (polski silnik dla C++), czy Away3D o którym wspominałem dla AS3. Nieważne jakich argumentów użyjesz, robienie gier w Majkerach to ograniczone klikanie, w tym nie napiszesz żadnej poważnej gry, zabierz się za prawdziwe programowanie, mówię tak naprawdę dla twojego dobra, może w przyszłości zdobędziesz nawet pracę przy tworzeniu gier.