Witam. Jako słowo wstępu chciałbym Was poprosić o jedno: Nie wypominajcie mi tego, że ciągle tu wystawiam gry, gdyż po prostu lubię to robić
Myślcie o mnie co chcecie tylko nie piszcie o tym tutaj.
Chciałbym Wam dziś zaprezentować nową grę, której tworzeniem aktualnie się zajmuje, lecz uwaga - tym razem nie jest to RPG, ale FPS
Tytuł gry jest już przedstawiony jako nazwa tematu, więc nie musze już go pisać. Gra w całości chodzi na silniku Raycasting Engine (dla niekumatych silniki użyty m.in. w Wolfenstein 3D i Rise Of The Triad) jednak z kilkoma usprawnieniami:
-prawidłowo obsługuje mysz tzn. mozna nia celować we wszystkie stony
-pokoje moga miec rozne tekstury scian
- ziemia i sufit tez maja swoje wlasne tekstury
Gra opowiada o losach Altmara, młodego łowcy wampirów pracujacego dla zakonu Ostrzy (ang. The Blades Order). Tym razem dostał wyjątkowo trudne i niebezpieczne zadanie - Wampirza Armia wynalazła chip, ktory zmienia człowieka w wampira po wszczepieniu tegoże. Do eksperymentów porywaja niewinnych ludzi z ulic i ich własnych domów. Jednak po eksperymentach okazało się, że ów wynalazek nie działa tak jak powinien. Ludzie z wszczepionymi chipami zamienili się w łaknące krwi bestie, zabijające wszystko na swojej drodze byle by tylko uzyskać trochę krwi. "Króliki doświadczalne" wymknęły się spod kontroli i rozpanoszyły się po całej fortecy wampirow. Zadanie Altmara jest z proste w teorii, a zarazem nieziemsko trudne w praktyce - Musi znaleźć generała Wampirzej Armii, zabić go, podłożyć ładunki wybuchowe oraz przechwycić jak najwięcej chipow. Jednak owym utrudnieniem było to że wampirza wieszczka przewidziała przyjście łowcy, więc wampiry zastawiłym pułapkę, schwytały go, odebrały mu wszystkie bronie i zamkneły go w swoim podziemnym laboratorium, by po prostu pozbyć się natręta. Wampirzy żołnierze myśleli, że odebrali Altmarowi wszystkie bronie jednak byli w błędzie. Łowca miał schowany krótki nożyk w bucie, więc gdy do celi wkroczył żołnierz by go zabić, Altmar skoczył na nieco i zabił go jednym ciosem. Drzwi celi były otwarte, wiec Altmar mogl uciekac...
i tu zaczyna się gra. Zadaniem gracza jest przemierzenie całej fortecy pełnej wampirow-żołnierzy i eksperymentalnych pol-wampirow by na samym jej szczycie stanąć w szranki z samym generałem.
Mała uwaga:
Tak żołnierze wyglądaja jak SS-mani , gdyż kreując ich inspirowałem się nazistami z Bloodrayne, którzy też byli wampirami.
Kilka Screenów:
a stąd można pobrać wersję alpha tejże gry (6 map, 3 bronie, 4 typy przeciwników): http://www.multiupload.com/CB2LNM4LMI - Rozmiar zipa - ok 52MB, rozmiar po wypakowaniu - ok. 56MB (normalnie to by ważyło ok 15MB, ale niestandardowa muzyka i dźwięki troche nabijają do rozmiaru )
Nie jest to moja 1sza gra, ale FPS w ogole 1szy, więc piszcie czy wam się podoba, czy nie i dlaczego, pisac o bledach jesli jakies sa (tylko nie pisac o bledach, ktore sa opisane w instrukcji), podsuwać pomysły itp.
BTW Napiszę to już żebyście się nie pytali. Obiekty się wciąż powtarzają, gdyż jestem ograniczony do 10 sprite'ów obiektow na CAŁĄ grę, więc akurat na to przymknijcie oko ;)
Ostatnio edytowany Sobota, 19 Grudnia 2009, w całości zmieniany 1 raz(y).
Drogi ninja666, teraz jest chyba najlepsza pora na zapoznanie się z tajnikami programowania w C++, gdyż w necie znajdziesz tysiące poradników i tutoriali na ten temat, jest to najpopularniejszy język programowania.
Pamiętaj, że każdy Game Maker cię ogranicza, jeżeli jest jakiś błąd w tym programiku, to jesteś bezbronny, podobnie się dzieje, jak chcesz używać niestandardowych rozwiązań. Innymi słowy, twoje gry staną się o niebo lepsze i bardziej profesjonalne. Siedząc w game makerach nigdzie nie dojdziesz.
W sumie - całkiem niegłupi pomysł. Znam pewną osobę, która jest "obkuta" w programowaniu w C++, wiec moze u tejże osoby zaczerpnę kilka nauk
Ale to nie znaczy, że od razu porzucam Vampire Army. Bede po trochu się uczył i po trochu robił tą grę, więc ściągajta, testujta i oceniajta
Ostatnio edytowany Niedziela, 20 Grudnia 2009, w całości zmieniany 1 raz(y).
Game maker'y MOGĄ być dobre, o ile są robione na zasadzie "design + code", czyli można to i owo sobie po prostu wyklikać, ale większość czasu i tak się spędzi przy skryptach pisząc kolejne linijki kodu. A programista JEST leniwy - jeżeli coś może zrobić przez wyklikanie, to po prostu robi to (nikt nie zabrania później wygenerować skryptu wyklikanej roboty i pozmieniać w nim co nieco.)
A jeżeli chodzi już o programowanie gier w np. C++, to oprócz znajomości języka potrzebna jest też przynajmniej średnio-zaawansowana znajomość
a.) matematyki
b.) matematyki
c.) matematyki.
Szczególnie przy grach 3-D, bez znajomości wektorów/macierzy ani rusz.
@Crash
Własnie zdemotywowales mnie do nauki programowania w C++. Czemu? Dlatego, że nie dość że jestem cienki z matmy, to jeszcze nie znam macierzy i na 100% nie pojme tego w moim wieku . Chyba jednak n razie zostane przy roznorakich game makerach.
Ostatnio edytowany Niedziela, 20 Grudnia 2009, w całości zmieniany 1 raz(y).
No niestety - ale tak jest. Nawet taki Tetris, z punktu widzenia gracza - gierka prymitywna, ot spadające klocki, wymaga odpowiedniego algorytmu. (jednym z nich jest użycie właśnie macierzy - przypisanie pustce 0, zaś klockowi 1, z wykorzystaniem przesunięcia i funkcji sprawdzającej, czy przypadkiem w jakimś wierszu są same wartości 1)
No właśnie dlatego siedze w roznorakich prostych w obsludze game makerach robiac gry, gdyz po prostu bedac kompletnym cieniasem jesli chodzi o nauki scisle, programowac sie nie naucze Dlatego miejcie litość i uszanujcie to ze wkladam w moje gry troche pracy i stestujcie to i ocencie
Ostatnio edytowany Niedziela, 20 Grudnia 2009, w całości zmieniany 1 raz(y).
Zmiany w stosunku do wersji alpha (której po ilości komentow widac ze nikt nie testowal ):
-więcej map
-przeciwnicy sa bardziej odporni przez co gra jest nieco trudniejsza
-1 boss do pokonania
-jackhammer (bron z 4 screena w 1szym poscie) zostala zamieniona na strzelbe/ karabin starego typu
- nowa broń - uzi
-dodalem rozne ozdoby na scianach (obrazy, miecze, tarcze itp.)
-nowy HUD
-nowy celownik
Demo to jednoczesnie 1szy rozdzial gry. Pelna wersja oferowac bedzie 3 rozdzialy wliczajac ten.
Pewnie nikt nie gra bo to nikogo nie interesuje. O wiele bardziej podobał mi się pomysł na robienie gry RPG. I o wiele chętniej bym w ten typ zagrał. A to... po prostu mnie nie kręci.
Nie no spoko, nikogo nie zmuszam. Jak nikt tu w to nie zagra to znam jeszcze pare miejsc, gdzie chętnie to zrobią m.in. forum o Raycasting Game Makerze (dla niekumatych program, na ktorym robie tego FPSa), ale jesli kogos to kreci to niech zagra, jesli nie to nie
Chociaz tez nie wierze, ze na tym forum nie ma ani jednej osoby, ktora by sie interesowala FPSami
Ostatnio edytowany Czwartek, 07 Stycznia 2010, w całości zmieniany 1 raz(y).
...
Wątpię żeby ktoś zagrał w tę grę tylko dlatego, że jest fanem FPSów. Prędzej jakiś fanatyk starych gierek typu Wolfenstain 3D. Jakbym był fanem FPS to wolałbym siedzieć nawet przy pierwszym CODzie niż przy tej... hmmm... "grze"?
Ninja, lepiej wróć do rpgmakera...
Osoba która mu pomoże będzie raczej fanem FPSów, tak samo jak z poprzednią grą. Czemu ściągneli ją i grali w nią, a nie grali przez ten czas w Dragon Age(który jest przecież lepszy ), a tej nie chcą ściągnąć ? Bo ten typ raczej nikogo nie kręci tak bardzo jak tamten i przez to, że nowych userów też jest mało ta gra jest skazana na porażke ;f A jakby kogoś kręciły FPSy i miał czas, to by raczej pomógł, a nie rezygnował, bo Call Of Duty 4 jest lepsze,bleh.
Zresztą nie wiem w sumie, przypieprzasz się do tezy, że w gre która jest FPSem będą grały osoby zainteresowane FPSami ?
18:16:35 Crash (5497391)
sciagnalem tego game maker'a co nindżja te swe arcydzieło robi
18:16:45 Crash (5497391)
i to naprawde jest "MAKER" w pelnym tego slowa znaczeniu
18:18:11 Crash (5497391)
tu ZADNEGO edytora kodu nie ma. nawet prostych skryptów.
18:18:21 Crash (5497391)
tragedia, wszystko wyklikujesz ;f
Ściągnąłem ten maker co go nindżjasześcsześćsześć używa do tworzenia swych arcydzieł. Odpalając go zatkało mnie. Żadnego edytora kodu, żadnego edytora skryptów, nawet najprostszych, NIC. Po prostu nic. Porównując to do RPG Makera, ten powinien zwać się RPG Development Studio. Szczerze? Jednak serio wróć do tego RPG Mejkera. Tam chociaż Ruby/RGSS2 jest - jakąś kontrolę chociaż masz, a takie skrypty powinieneś opanować.
EDIT: argh, Marian mnie wyprzedził. :<
Ostatnio edytowany Czwartek, 07 Stycznia 2010, w całości zmieniany 1 raz(y).
Tylko, że w RPG nie liczy się grafika, efekty dźwiękowe, wybuchy itp. Fanów FPS właśnie to kręci. Połowa z nich uważa, że lepsza grafika = lepsza gra. Zresztą w rpgmakerze idzie zrobić naprawdę dobrą grę, a to tutaj to totalne dno (grałem...).
Geez, to już mówiłem nie raz - w (prawie) każdym game makerz'e możesz zrobić świetną grę. Warunkiem jest tylko swoboda poruszania się i działania w kodzie (i aby takowy istniał, duh) ,bo w designerze zawsze będziesz jakoś ograniczony.
Idealnym przykładem jest tutaj AGS (który imo jest jednym z lepszych makero-studiów w jakim pracowałem). Na pierwszy rzut oka - ot, jakiśtam game maker. Błąd. Bez choć post-podstawowej wiedzy o skryptowaniu w ichniejszej hybrydzie Javy i C# nawet głównego menu nie zrobisz.
Ostatnio edytowany Czwartek, 07 Stycznia 2010, w całości zmieniany 1 raz(y).
Wniosek? Ninja, odpuść sobie na razie... idź się poucz, odrób lekcje (przyda Ci się to w przyszłości), a jak już będziesz co nieco umiał wróć z jakimś dobrym "erpegiem" (nawet zrobionym w rpgmakerze, bo i tam grzebiąc w kodzie można stworzyć coś fajnego). Nie wiem jak inni, ale ja na pewno będę chętny zagrać, bo po prostu uwielbiam gry robione w rpgmakerze.
PS Jak chcesz mogę Ci coś pomóc, bo sam kiedyś w tym siedziałem