Szukaj:
Strona Forum   Wybierz
Wybierz
Uwaga! Przeglądasz stronę jako gość!      Zaloguj się      Załóż nowe konto

×

HM:BTN na ePSXe- rozkrecamy grafe na maxa
BigBang Użytkownik jest offline
Postów: 463
Ostrzeżenia: 10%  
BigBang
16370 Wysłany: 13 Wrz 06 15:00 • Temat postu: HM:BTN na ePSXe- rozkrecamy grafe na maxa
Kiedys sie zastanawialem jak mozna maxymalnie rozkrecic grafe w grach z psx'a na kompie, oczywiscie poza rozdzialka, w ten sposob przekopalem sie przez wiele video-pluginow i tak trafilem na Pete OpenGL2 2.8, bardzo dobry plugin to podkrecania grafy. Nowsze wersje wtyczek wideo daja nam mozliwosc zaprzegniecia kart graficznych w sluzbie emulacji na najwyzszym poziomie, dzieki temu stare gry naprawde ciesza oko grafika, moze nie dorasta ona do dzisiejszych produkcji, ale po rozkreceniu grafiki odkrywamy dana gre na nowo. Co do topicu to przeszukalem ostatnie 5 stron na forum i nie znalazlem podobnego.
A wiec konfigurujmy, najpierw trzeba zaopatrzyc sie w w/w plugin, potem wrzucamy go do folderu pliguns w katalogu z emulatorem.
Idac od gory ustawiamy rozdzialke na jakas przyzwoita (ja ustawilem 1024 na 768 z przyzwyczajenia, ale wy mozecie ustawic oczywiscie lepsza), Color Deph oczywiscie na 32 bit.
Ponizej mamy ustawienia rozdzielczosci:
Internal X resolution ustawiamy na opcje 1 (High - Standard), przy Very High moze dojsc do crashow.
Internal Y resolution ustawiamy na 2 (Very High), przy Ultra High rowniez dosc czesto dochodzi do crashow.
Stretching mode ustawaimy na 2 (Keep psx aspect ratio)- przy tym ustawieniu zachowujemy wielkosc wyswietlanego ekranu w ramach ustalonej wczesniej rozdzielczosci.
Render mode ustawiamy rowniez na 2, w koncu chcemy wycisnac 7 poty z ePSXe.
Idziemy nizej i wchodzimy w opcje filtrowania tekstur:
Texture Filternig ustawiamy na 6 (Extendet + smoothed sprites)- to bardzo przydatna opcja zwlaszcza przy HM:BTN poniewaz tam postaci sa "spritami" (tzn. dwuwymiarowe tekstury), przy tej opcji krawedzie tekstur zostaja ladnie wygladzone, mimo to jak sie powaznie przyjzec to widzimy piksele, mimo iz psx'owa pikseloza zostala wlasnie wyeliminowana.. ale jednak nie do konca, jednak pozniej wyeleimnujemy i te drobne "pikselatka"
Hi-Res Textures ustawiamy na 2, wnioskuje ze chodzi tutaj o renderowanie tekstur wysokiej rozdzielczosci, nie jestem do konca pewien jak to wplywa na obraz, ale lepiej ustawic na maxa.
Po prawej mamy mozlisoc ustawianie pamieci karty graficznej, zostawmy ja jednak na 0, czyli autowykrywanie.
Teraz przechodizmy nizej do sekcji Framesrate:
zaznaczamy tam opcje "Use FPS Limit", a nastepnie zaznaczamy po prawej opcje "Auto-detect FPS", to powinno wystarczyc, w przeciwnym razie gra bedzie chodzila z predkoacia 190-200 FPS, czyli stanowczo za szybko, przy tych ustawianiach powinnismy uzyskac przyzwoite 60 FPS.
Ponizej mamy sekcje Compatibility, mimo iz ponizsze ustawienia nie wplywaja widocznie na naszego HM'a to jednak nie zaszkodzi ustawic na maxa wszystko, czyli:
Offscreen drawing na 2
Framebuffer effects na 3
Framebuffer uploads na 2
Oczywiscie mozemy tez zostawic to na standardowych ustawieniach.
Mimo iz nasz HM wyglada juz przyzwoicie to jakby sie przypatrzec to widac nadal piksele, zwlaszcza na krawedziach, mozecie zrobic screeny i powiekszyc je i bedzie widac wtedy wyrazniej te piksele, nadeszla chwile aby i tych sie pozbyc.
Wchodzimy do sekcji Fullscreen filters:
Screen Filtering zaznaczamy, podobno poprawia ona jakosc wyswietlanego obrazu, roznicy nie ma widocznej, przynajmniej dla mnie, ale jak chcecie to mozecie zaznaczyc.
Ponizej mamy bardzo wazna dla nas opcje, a mianowicie Shader effects , ktora ustawaimy na 1 (Fuulscreen smoothing), na prawo od niej ustawiamy poziom shaderowna 4 (Maximum). Dzieki tym ustawieniom wyeliminowalismy te drobne pozostalosci pikseli oraz ladnie wygladzilismy krawedzie, zero pikseli, czysty i klarowny obraz. Krawedzie obiektow zostaja ladnie wygladzone milym dla oka cieniem.
Niby juz opcje grafiki mamy za soba, ale jeszcze zostalo pare detali, schodzimy do sekcji Misc:
Tam mamy ciekawa opcja Scanlines znana z wczesniejszych wersji Pete'sow, naklada ona na ekran maske pozwalajaca uzyskac "telewizorowa pikseloze", nie wiem po co to komu.
Ponizej mamy opcje MDEC filter, dzieki niej filmiki w grach wygladaja czysciej i nie maja juz takich porazajacych pikseli.
Jeszcze nizej mamy opcje Disable screensaver, dzieki tej opcji nie uruchamia sie wygaszacz, a komp nie przechodiz w stan mniejszego poboru mocy (uspienia).
Ponizej mamy kolejna opcje, tym razem nazywa sie ona GF4/XP crash fix i jest odpowiedzialna za pomijanie bugow sterownikow w kartach Nvidia i ATi, zaznaczamy oczywiscie.
Na samym dole mamy opcje Game fixes, pozwala ona na bezawaryjna obsluge niektorych gier, zaznaczamy bez wahania.
I to by bylo na tyle, teraz wystarczy odpalic HM i naszym oczom ukazjuje sie gra w zupelnie nowej jakosci, nawet jezeli macie podobne ustawienia na innym lub tym samym plugienie to przynajmniej ten topic wyjasni niektorym z nas za co odpowiada konkretna opcja.
Jeszcze taka mala porada, przy ustawieniach Sounds dla gry HM:BTN, w konfiguracji pluginu Audio zaznaczamy opcje Enable SPU IRQ hack poniewaz niektore gry wymagaja tego ustawienia aby moc obslugiwac wszystkie efkety dzwiekowe, niestety HM:BTN nalezy to tych "niektorych gier", jezeli nie mamy zaznaczonej tej opcji to nie uslyszmy np. koscielnego dzwonu o 18:00 (kazdego dnia o 18:00 (wyjatkiem sa niektore dni w lecie, kiedy mamy burze) powinien dac sie slyszec dzwon koscielny) lub na jesien podczas jesiennego festynu w kosciele nei bedzie slychac spiewajacej Karen.
Ustawienia sprawdzalem na kompie z prockiem AMD Athlon 2000XP+, 1024 DDRAM/400 Mhz, grafika ATi Radeon 9600 XT 256 RAM.
Reklamy
.YoGi. Użytkownik jest offline
Postów: 3
Ostrzeżenia: 0%  
.YoGi.
22001 Wysłany: 01 Sie 07 13:51 • Temat postu:
Zrobiłem wszystko według twojego opisu i po wlaczeniu epsxe i zaladowaniu gry program nie dziala nie wczytuje sie gra i wyskakuja takie informacje Missing framebuffer object extension potem wyskakuje nastepna informacja Missing shader extensions. moze jakas pomoc ??

____________________

Gdyby kózka kwiecień plecień, ty by ślimak ch..j ci w dupe :]
Lookash Użytkownik jest offline
Postów: 1
Ostrzeżenia: 0%  
Lookashhttp://n00bskie-studio.xt.pl
22137 Wysłany: 12 Sie 07 11:57 • Temat postu:
niezłe niezłe, gra wygląda świetnie... tyle że 15fps na GeForce FX 5200 i AMD Athlon XP 2500+ Barton BOX :cry:
TuR1smo Użytkownik jest offline
Postów: 13
Ostrzeżenia: 0%  
TuR1smo
24441 Wysłany: 29 Sty 08 00:30 • Temat postu:
Przepraszam że odgrzewam "stergo kotleta"

Ale mam pytanie: Posiadam 22 calowy monitor który jest w stanie wyświetlić rozdzielczość: 1680x1050
W ustawieniach konfiguracyjnych ustawilem na taką rozdzielczość i gdy uruchamiam grę obraz nie jest na calym monitorze, tak jakby obraz 16:9 jest w formacie 4:3 czyli rozdzielczośc 1024x768
Idzie to jakoś zrobić ?

I teraz drugie pytanie:
Grafika jest naprawdę, świetna ale obraz jest lekko rozmazany, pewnie to wina tych shader'ów ale czy mozna zrobić tak by jakość grafiki byla taka jaka juz jest czyli bardzo dobra ale obraz byl nieco ostrzejszy ?


I tu dodaję malutkie info:
Procesor: Intel Celeron, 3,2gHz
Karta graficzna: Ati Radeon 9600 Pro (128mb)
Pamięć ram: 1,5gb

Gra działa super, około 50-60fps'ów
Więc chciałem zrobić jeszcze lepszą ale niestety już ekran byl czarny i end. W opcjach jest ustawione tak jak autor postu napisał

pzdr.
© 2003 - 2024 HMT. Design & Code by gnysek.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.