Szukaj:
Strona Forum   Wybierz
Wybierz
Uwaga! Przeglądasz stronę jako gość!      Zaloguj się      Załóż nowe konto

×

Jak uruchomić HM: GBC1/2/3 na DC?
Crash Użytkownik jest offline
Postów: 1424
Ostrzeżenia: 10%  
Crash
17998 Wysłany: 04 Sty 07 17:48 • Temat postu: Jak uruchomić HM: GBC1/2/3 na DC?
Bleh, jak w tytule. Poradnik dla tych, ktorzy maja ta niedoceniona i wybitnie nieprzenosna konsole, a chca pograc na Niej w wybitnie przenosne gry. ;]


1.) Na sam początek wypadałoby mieć DC.
2.) Masz DC? Świetnie. Teraz musisz się zaopatrzyć się w emulator gier GBC na Dreamcasta. Istnieje całkiem wiele emulatorów [m.in. BooBBoy, GNUboy/DC] Dziś pod glany weźmiemy GNUboy/DC, bowei mjest najlepszym emulatorem, jaki przyszło mi testować. [pełna prędkośc emulacji przy włączonym dźwięku, obsługa save/load state'ów, save SRAM'u itp.]
3.) Teraz przydałoby się zdobyć ww. emulator. Te zadanie już zostawiam Tobie, drogi użytkowniku. Wujek Google nie gryzie, więc nie powinno być większych problemów. Podpowiadam, że najnowszą wersją jest wersja 1.0.3-0.6, więc wypadałoby zdobyć wersje właśnie oznaczoną tym numerkiem.
4.) Teraz poradnik zostanie rozdzielony na dwie części: w zależności od tego, czy potrafisz zrobić selfboot'a na DC, czy też nie.
4.I) Selfboot:
Postępuj, tak jak postępowałeś z innymi płytami. Wejdź do katalogu "files", następnie do "gb". Tam wrzuć wszystkie romy [koniecznie z rozszerzeniem *.gbc lub *.gb]. Zrób selfboota, nagraj, koniec.
4.II) Disc swap:
Tutaj już potrzebujesz II płyt. Na pierwszej normalnie nagraj pliki emulatora. Na drugiej utwórz katalog "files" a w nim podkatalog "gb" i tam wrzuć romy. Tutaj trik polega na tym, że jak już emulator będzie załadowany, wyjmujesz płytę z emulatorem i wsadzasz płytę z romami.
5. Pierwsze kroki:
Najpierw wybierz VMU, na którym będą zachowane ustawienia emulatora. Nie musisz się martwić o rozmiar pliku, zajmuje on wybitnie mikroskopijne wielkości. Następnie przed tobą ukaże się menu w pełnej krasie:
Przycisk "A" - przechodzi do menu wyboru romu.
Przycisk "B" - wyświetla informacje o VMU w slocie 1.
Przycisk "Y" - pokazuje listę płac i przydatne adresy internetowe.

Aby zagrać naciśnij przycisk "A", następnie wybierz z listy HM, który Cię interesuje, potwierdasz przyciskiem "START" i finito. Gra gitara.
Aby wyjść z dowolnego podmenu naciśnij jednocześnie lewy i prawy trigger.
6. Klawiszologia
W grach ustawienia są następujące:
Krzyż sterujący pada = krzyż sterujący konsolki
Przycisk "A" - przycisk "A"
Przycisk "X" - przycisk "B"
Przycisk "Y" - przycisk "Select"
Przycisk "Start" - przycisk "Start"

7. Opcje dodatkowe:
a.) Aby włączyć frameskip [po ludzku oznacza to przyspieszenie gry] przyciśnij gałkę analogową w dół. Aby powrócić do normalnego trybu przyciśnij gałkę analogową w górę.
b.) Naciśnięcie jednocześnie prawego triggera i przycisku "B" podczas gry włączy menu "Quick Save'a." Tutaj naciskając przycisk "X" możesz zachować aktualny stan gry. Owy zapisany stan gry możesz później załadować, naciskając w ww. menu przycisk "A". Aby powrócić do gry bez zachowywania/ładowania naciśnij przycisk "B".
c.) Naciśnięcie podczas gry jednocześnie prawego triggera i przycisku "A" włączy menu opcji. Hm, nie ma tu ich za wiele. =P Jedyną opcją jest ustawienia ekranu. Naciśnij przycisk Y aby tam wejść:
c.1.) Ustawienia Ekranu:
Na tym ekranie opcji możesz dostosować opcje wyświetlania według Twoich potrzeb.
lewy i prawy trigger = wyjście z tego podmenu
krzyż sterujący pada = przesuwanie ekranu
przycisk "A" + krzyż sterujący pada = zmiana wielkości/długości wyświetlanego obrazu
przycisk "Y" = ustawienie opcji wyświetlacza na domyślne 4:3
prawy trigger + przycisk "Y" = reset opcji
prawy trigger + przycisk "B" = ustawienie opcji domyślnych
przycisk "X" = przyspieszenie przesuwanego ekranu.

8.) Kończenie i zapisywanie gry:
DCgnuboy ma możliwość zapisywania SRAM'u gry, tak jak na prawdziwym GameBoy'u. Aby zapisać SRAM, podczas gry naciśnij jednocześnie lewy i prawy trigger oraz przycisk "START". Na ekranie zobaczysz na chwilę napis "Saving SRAM..." i powrócisz do menu głównego.
9.) "Wyższe" FAQ:
Q: Zapisałem stan gry [save state] i wyłączyłem konsolę. Po włączeniu i odpaleniu emulatora zapisanego stanu gry nie było!
A: Cóż, jedną z wad GNUboy/DC jest to, że save state'y są tymczasowe i są usuwane po wyłączeniu gry/odcięciu zasilania od konsoli. Aby zapisać grę, musisz zapisać jej stan do pliku SRAM. [zob. rozdział 8.)]
Q: Grałem w grę, wyłączyłem konsolę. Po ponownym uruchomieniu żadnego pliku SRAM nie było!!!!
A: A wyszedłeś/-aś z gry, naciskając lewy i prawy trigger oraz przycisk start? No cóż - tylko tak SRAM zostanie zapisany. Niestety, tu nic nie robi się samo, przyjemniaczki.
Q: Podczas dłuższej gry, dźwięk zamarł, lub dźwięk nie gra, tylko wydaje jednostajne, denerwujące buczenie/piski.
A: kolejna wada DCgnuboy. Zapisz SRAM, wyjdź z gry i wejdź ponownie. Problem zostanie rozwiązany.
Q: chcę załadować jakikolwiek rom. Naciskam start - i po pokazaniu się planszy "loading rom..." emulator nie otwiera rom'u, tylko wraca do głównego menu!!!
A1: tak czasem się może zdarzyć, jeśli w jednej sesji grania wiele razy będziemy ładować rózne romy. Zrestartuj emulator i wszystko wróci do normy.
A2: czy płytka z romami jest obecna i czy nie jest zarysowana?
Q: emulacja jest za szybka!
A: przyciśnij gałkę analogową do góry.
Q: po skończeniu gry, czekam na planszę "saving SRAM...", jednak zamiast tego, plansza szybko znika, pokazując jakiś komunikat, którego nie zdołałem odczytać. O co chodzi?
A: zachowanie SRAM'u zajmuje 12 bloków na VMU. Czy posiadasz tyle wolnej przestrzeni i czy wogóle w slocie 1 jest jakiś VMU?
Q: jak zrobić selfboota?
A: walnięcie tutaj poradnika o selfbootach byłby dla mnie wielkim "peyn in teh ass". Poszukaj na Googlach, bo co lepsza strona o DC takowy poradnik właśnie posiada.

A zatem tutaj przedstawiłem wam, jak uruchamiać HM: GBC1/2/3 [i nie tylko!] na DC'ku. Miłej gry życzę, kurna ja wam!
[PS. Mam już 10 dzień jesieni 1 roku w HM: GBC 3, prawie że full servis zwierząt i na dodatek już ożeniony. Beat me. =P]

Ostatnio edytowany Czwartek, 04 Stycznia 2007, w całości zmieniany 4 raz(y).

____________________

[obrazek]
© 2003 - 2024 HMT. Design & Code by gnysek.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.