Szukaj:
Strona Forum   Wybierz
Wybierz
Uwaga! Przeglądasz stronę jako gość!      Zaloguj się      Załóż nowe konto

×

Ocena tego artykułu: punktpunktpunkt

Zaczynając grę posiadamy 4 podstawowe narzędzia, które zostawił nam nasz dziadek. W pierwszym dniu gry dostaniemy również od kwiaciarki konewkę. Wszystkie z nich mogą zostać w dalszej części gry jednorazowo ulepszone. Resztę narzędzi będziemy mogli z czasem kupić, dostać lub znaleźć.

Zwykłe narzędzia


[obrazek]
[obrazek] Sierp

Służy do ścinania trawy, warzyw oraz chwastów. Jedno użycie ścina jedno pole.
Jak zdobyć: Posiadamy od początku.
Zużycie energii: 2

[obrazek]
[obrazek] Motyka

Służy do orania ziemi pod uprawę roślin. Jedno użycie uzdatnia jedno pole.
Jak zdobyć: Posiadamy od początku.
Zużycie energii: 2

[obrazek]
[obrazek] Topór

Służy do rąbania pniaków na farmie oraz w lesie. Aby go rozbić należy uderzyć 6 razy, nie poruszając przy tym farmerem. Z jednego rozbitego pniaka przybędzie w składzie 6 sztuk drewna.
Jak zdobyć: Posiadamy od początku.
Zużycie energii: 2

[obrazek]
[obrazek] Młot

Służy do niszczenia kamieni, dużych kamieni oraz uszkodzonego płotu. Małe kamienie i płot niszczymy jednym uderzeniem, natomiast duże kamienie 6 uderzeniami, nie poruszając przy tym farmerem.
Jak zdobyć: Posiadamy od początku.
Zużycie energii: 2

[obrazek]
[obrazek] Konewka

Służy do podlewania roślin. Aby móc jej używać, należy najpierw napełnić ją wodą ze stawu. Jedno użycie podlewa jedno pole. W pełni napełnioną konewką można podlać 20 pól.
Jak zdobyć: Dostajemy od kwiaciarki w pierwszym dniu gry.
Zużycie energii: 2

Złote narzędzia



[obrazek]
[obrazek] Złoty sierp

Ulepszony sierp. Jedno użycie ścina dookoła postaci obszar o wymiarach 3x3.
Jak zdobyć: Pewnego razu kiedy będziemy kładli się spać i nastanie czarny ekran, usłyszeć można dziwny dźwięk. Zaraz po tym przybiegnie na naszą farmę jeden z drwali i będzie kazał nam dokładnie sprawdzić naszą farmę. Jak się okaże jedno z drzew na naszej farmie złamało się, a w jego pniu znajdowało się przejście do podziemi. W podziemiach znajdziemy trzech krasnali. Jeden z nich zapyta się farmera jak sprawuje się sierp, który on sam stworzył. Jeżeli odpowiemy że świetnie, krasnal ulepszy go dla nas i następnego dnia sierp będzie gotowy. Można też odpowiedzieć że nie używamy go zbyt często. W drugim przypadku sierp nie zostanie ulepszony, ale będzie można go kupić na następny dzień w sklepie z narzędziami za 2000 G.
Zużycie energii: 8

[obrazek]
[obrazek] Złota motyka

Ulepszona motyka. Jedno użycie uzdatnia pas o długości 6x1.
Jak zdobyć: Na jesień pierwszego roku, kiedy wyjdziemy z domu zobaczymy leżącego przed naszym domem skrzata. Kiedy z nim zagadamy, dowiemy się że od kilku dni skrzat nic nie jadł i chce, abyśmy przynieśli mu coś do jedzenia. Jedyną rzeczą jaką chce do jedzenia skrzat jest grzyb. Idziemy więc do lasu, zrywamy grzyba i dajemy go skrzatowi. Na następny dzień będziemy mieli złotą motykę. Jeżeli nie damy skrzatowi nic do jedzenia, motyka będzie dostępna w sklepie za 2000 G.
Zużycie energii: 8

[obrazek]
[obrazek] Złoty topór

Ulepszony topór. Jedno użycie rozbija pniaka.
Jak zdobyć: Między jesienią a zimą pierwszego roku podczas snu usłyszymy dziwny dźwięk. Drwale również go słyszeli, więc jeden z nic poinformuje nas, abyśmy po sprawdzeniu farmy przyszli do lasu. Okazało się że wielki głaz, który blokował drogę do źródełka bogini obsunął się. Bierzemy topór i używamy go przed samym źródłem. Chwilę potem pojawi się Bogini i zapyta nas, czy topór który wrzuciliśmy do wody był złoty. Jeżeli powiemy Bogini prawdę ta ucieszy się i da nam w zamian złoty topór. Jeżeli skłamiemy topór będzie dostępny następnego dnia w sklepie z narzędziami za 200 G.
Zużycie energii: 8

[obrazek]
[obrazek] Złoty młot

Ulepszony młot. Jedno użycie rozbija duże i małe kamienie.
Jak zdobyć: Któregoś losowego dnia (zazwyczaj w zimie, pierwszego roku), przyjdzie do nas drwal z prośbą czy nie mógł by pożyczyć na jeden dzień naszego młotka. Jeżeli się zgodzimy następnego dnia drwal odda nam nasz młotek, jednak będzie on już złoty. Jeżeli się nie zgodzimy, będzie można go kupić w sklepie z narzędziami za 2000 G.
Zużycie energii: 4

[obrazek]
[obrazek] Spryskiwacz

Nowe urządzenie służące do podlewania. Jedno użycie podlewa dookoła postaci obszar o wymiarach 3x3.
Jak zdobyć: Pierwszego dnia lata, pierwszego roku przyjdzie do nas właściciel sklepu z narzędziami i poinformuje nas o nowym wynalazku nad którym teraz pracuje. Narzędzie będzie gotowe 20 dnia lata. Jeżeli oddamy konewkę, będzie można je kupić za 2000 G.
Zużycie energii: 8

Inne narzędzia



[obrazek]
[obrazek] Dojarka

Dzięki niej możemy doić krowy aby otrzymać mleko.
Jak zdobyć: Do kupienia w sklepie z narzędziami za 1800 G.
Zużycie energii: 0

[obrazek]
[obrazek] Szczotka

Jedynymi zwierzętami które potrzebują szczotkowania są krowy. Szczotkując je zwiększamy ich punkty szczęścia, dzięki czemu będą mogły dawać większe mleko.
Jak zdobyć: Do kupienia w sklepie z narzędziami za 800 G.
Zużycie energii: 1

[obrazek]
[obrazek] Farba

Jedyną rzeczą jaką można pomalować jest nasz dom. Później farba staje się bezużyteczna.
Jak zdobyć: Jeżeli będziemy posiadali największy dom będzie ona dostępna w sklepie z narzędziami za 1500 G.
Zużycie energii: 2

[obrazek]
[obrazek] Dzwonek

Dzięki niemu można zaganiać zwierzęta.
Jak zdobyć: Dzwonek dostaniemy za darmo od handlarza zwierząt kiedy kupimy pierwszą krowę.
Zużycie energii: 1

[obrazek]
[obrazek] Lekarstwo

Lek dla krów. Gdy krowa jest chora należy użyć na niej tego lekarstwa. Po użyciu przedmiot znika.
Jak zdobyć: Do kupienia u handlarza zwierząt za 1000 G.
Zużycie energii: 1

[obrazek]
[obrazek] Magiczny napój

Służy do zapłodnienia krowy. Dodatkowo jeżeli krowa jest chora zostanie przy okazji uzdrowiona. Po użyciu przedmiot znika.
Jak zdobyć: Pojawi się u handlarza zwierząt kiedy będziemy posiadali jedną lub więcej krów. Do kupienia za 4000 G.
Zużycie energii: 1

[obrazek]
[obrazek] Karma dla kur

Kiedy zabraknie nam zwykłej paszy, można kupić jej odpowiednik. W paczce znajduje się 12 sztuk.
Jak zdobyć: Do kupienia u handlarza zwierząt za 300 G.
Zużycie energii: 2

[obrazek]
[obrazek] Karma dla krów

Odpowiednik paszy dla krów. W paczce znajduje się 12 sztuk.
Jak zdobyć: Do kupienia u handlarza zwierząt za 1000 G.
Zużycie energii: 2

Specjalne przedmioty



Przedmioty inne niż pozostałe. Trudniej je zdobyć, są jednokrotnego użytku oraz nie służą do pracy na farmie.

[obrazek] Niebieskie pióro
[obrazek] [obrazek]
Służy do oświadczyn naszej wybrance. Niebieskie pióro będzie dostępne u wędrownego handlarza od momentu gdy będziemy posiadali co najmniej raz rozbudowany dom oraz 256 lub więcej punktów miłości u naszej dziewczyny, co odpowiada 5 sercom w pamiętniku. Dodatkowo musi się odbyć scenka związana z dziewczyną, którą podrywasz. Jeżeli będziesz gotowy do oświadczyn, użyj pióra obok dziewczyny. Twoja wybranka musi jeszcze przemyśleć sprawę, więc umówi się z tobą na wzgórzu w najbliższą sobotę pod warunkiem że nie będzie padać.

[obrazek] Ziarno kwiatu śniegu
[obrazek] [obrazek]
Podobno na świecie istnieje tylko jeden taki przedmiot. Można go kupić na festiwalu kwiatów od wędrownego handlarza za 2000 G. Jeżeli kupimy kwiat, trzeba poczekać do zimy by móc go posadzić. Jeżeli nie pada śnieg udajemy się z ziarnem na szczyt wzgórza, ekwipujemy go i sadzimy. Ważne aby posadzić go w odpowiednim miejscu tuż przed małym kamieniem na końcu szczytu, inaczej nie zakwitnie. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze pojawi się zimowy elf i podziękuje ci za to, że postanowiłeś zasadzić zimowy kwiat, ponieważ nikt wcześniej tego nie zrobił. Po chwili elf i kwiat znikną, a w nagrodę dostaniesz Jagodę Mocy. Miejsce gdzie należy stanąć, by kwiat śniegu wyrósł znajduje się powyżej.

[obrazek] Magiczna fasola
[obrazek] [obrazek]
Jeden z najbardziej tajemniczych przedmiotów w grze zarówno pod względem jego wykorzystania jak i tego, co się stanie gdy ją posadzimy. Fasolę otrzymamy od domokrążcy jeżeli będziemy chcieli sprzedać jedną z naszych krów. Wtedy zamiast handlarza zwierząt może przyjść domokrążca i zaproponować nam za krowę ten właśnie przedmiot. Fasolę należy sadzić w pogodny, wiosenny dzień w tym samym miejscu co ziarno kwiatu śniegu. Kiedy wszystko pójdzie jak należy, powinien pojawić się przed nami mały kiełek. Żeby kiełek urósł trzeba wyjść ze wzgórza i wejść na nie ponownie. Naszym oczom ukaże się ogromna fasola sięgająca nieba. Farmer wdrapie się na sam szczyt. Okazuje się że jesteśmy w jakimś dziwnym pomieszczeniu. Znajdziemy tutaj złotego kurczaka. Jeżeli kurczak zapyta się nas czy ciężko pracowaliśmy, należy mu odpowiedzieć "Tak". W nagrodę dostaniemy od niego złote jajko! Wchodzimy w drzwi które się otworzyły, scenka automatycznie przeniesie się na targ wędrownego handlarza, który zaoferuje nam za jajko 10000 G. Niestety nie możemy się nie zgodzić i zatrzymać jajka dla siebie. Po wszystkim farmer idzie od razu spać więc zanim zabierzemy się za sadzenie magicznej fasoli należy wykonać wszystkie obowiązki na farmie.

Opinie:


Pamiętaj! Opinie łamiące regulamin, zawierające wulgarne słownictwo, lub nie zawierające jednego, sensownego zdania będą usuwane.
© 2003 - 2024 HMT. Design & Code by gnysek.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.